Daisypath Anniversary tickers

PEREMPUAN ITU SIAPA?

My photo
. YAYA . 18 . Penulisan tidak menggunakan tatabahasa atau sewaktu dengannya . Penulisan yang bebas tanpa batasan . Terima kasih kepada mereka yang telah bersusah payah mengunjungi dan membaca entri entri blog aku . Kesudian anda amat dihargai

Saturday, February 6, 2010

speechless.

okay hari ni aku nk update jugak.
aku dah addicted dah nak update update ni.hee.
boleh dikatakan setiap masa aku nak update.

pagipagi ma dah bising suruh bangun.aku buat bodo je mula mula.
yelahh aku mengantuk gila.
dah adik aku bangun baru aku bangun.hoho.
aku bangun basuh muka,gosok gigi semua.
duduklah baca newspaper.tiba tiba ma suruh fatin mandi nak pergi kenduri.
aku buat bodo jela.sebab selalu kenduri mmg aku tak ikut.
bukan tak nak ikut tp abah ckp duduk rumah la.
dah besar kan.abah segan bwk ramai ramai.
alaa bah orang lain anak lagi ramai.ada 6 ada 7. abah 5 je.tu pun semua perempuan.
so sejak dari umur berapa tah abah cakap mcm tu so,sejak tu la aku,angah,acik tak ikut la abah pergi kenduri kahwin kwn kwn abah.tp kalau family kitorang wajib ada.hee
tak payah ckp kitorg da faham.

tinggal la aku dkt rumah bersama angah dan acik.
fatin and bie of course ikut.kenduri dkt seremban pulak tuh.sah malam baru balik.
time ma nak pegi tu,ma ajak aku suruh isi minyak kereta.
aku sampai dulu.peh berpeluh gila tunggu.
yela aku mana ada duit.and 1 more thing aku tak reti nak isi minyak.hahahahah.
seriously tak tahu.selama ni bapak aku je yang isi.hee.so what.
nanti lama lama aku tahu laa.so bila dah habis isi semua tu abah bagi rm50 utk 3 beradik.

lepas tu balik.hmm ambik angah dr taekwando.
lepas tu pergi kedai.nak beli ABC.bapak lama wehh.
aku suruh angah pegi beli.aku dgn acik tggu dalam kereta.
hmm tiba tiba angah datang dgn tgn kosong.
"mana ABC nya?"
"tah laa orang tu.dia ckp nk ambik ais.ais takde.aku nk tusyen lagi.lambat la"
berapi je aku.30 minit tunggu.alaaa lain kali stok lebih la sikit ais tu.
hmm buang masa je.ape yang aku dapat?
  1. panas
  2. berpeluh
  3. kulit tukar warna
  4. lapar
tu je aku dapat.hmm aku kitorg semua dah lapar.
kedai tu sedap dia masak.tp 1 hal je.dia serve lambat laa.
takde orang pun lambat kadang kadang.
so kitorg decide balik je.angah nk tusyen lagi.
hmm.

balik mandi mandi.siap semua hantar angah pegi tusyen.
ingat nk makan dkt MOM'S tp 2:30 angah tusyen..4:15 baru balik.
acik ckp pegi mcd dulu laa.okay pegi laaa.
sampai rawang.mak aiii jam gila.lenguh bodo.
kereta manual pulak tu.sampai mcd terus masuk drive-thru.
tu pun jam sampai luar.walawehhh.
on the way nak balik,jam jugakk lame doe.
lepas dah settle semua perjalanan yg menyeksakan,
balik rumah dulu.basuh pinggan.sapu sampah.angkat kain.
buat la apa yg patut.hari ni mcm cepat je masa.
"dia" pulak keluar dgn kwn g OU.so ptg tak mesej.
dah buat semua tu.pukul 4 keluar balik pergi ambik angah tusyen.
kt country homes.hmmm.

terus park kereta.masuk kedai MOM's tu.
aku dah lapar gila.aku order asam laksa dgn air cincau.
angah kuey tiow kung fu dgn iced lemon tea.
acik ABC je.total RM15.70..
hmm angah pulak,pursenya hilang hari khamis.
aku pun terpakse menebalkan muka pergi tanye org kedai yg semua dia pergi time hari khamis tu.dah pegi semua kedai.semua ckp takde.
okay balik laa.

call abah.abah suruh pegi balai polis buat report.
sebab MYKAD angah hilang skali.
aku pun pergi laa.dah buat report tu.dah settle.balik.
fuhh penat gilaa.tibatiba "dia" mesej.
"syg,pukul 7 kejut i.i nak tido jap."
"hmm i kejut pun bkn nya u bgun."
"alah kejut jela.u tak kejut,u xsyg i"
"okay i xkejut.i xsyg u."
"emm okay."
"eh tak laa.i sygg u laa.ye nanti i kejut u.dah g tido".
aku rasa penat sangat.aku pun tido la dr pukul 6:30 sampai pukul 7.
pukul 7 aku kejut "dia".hmm dah gak dah.mmg tak bangun.
nak tak nak aku call je.hee.aku nk dera dia pulak.
pagipagi suka kacau aku kann.haa amek kau.rase pulak..
then tibatiba aku dapat mesej dari mirol.
hmm bila baca mesej tu aku terkejut gila.sumpah.
aku yg penat dan mengantuk ni terus tak jadi tido balik.
i don't believe it.
aku tau kau tipu aku kan? kau merepek je kan?.
time ni mirol mesej tak main main.dia betul betul serius.
so aku terpaksa percaya.aku terharu gila aku org terawal kau bgtau.
yela kwn rapat kau yg lelaki pun tak tahu.
dgn umur kau ni.aku rasa tak sesuai lagi la kau nak bertunang tahun depan.
tahun depan mean kau baru 19 wehh.nak buat mcm mana.family kann.
lagipun abg dgn akak kau yg dah 20 lebih tu pun belum ada ikatan apa apa kan?
tp nasib kau dpt yg suka sama suka.
iqa tgh sedih.mirol takde mood.
so aku xboleh nak exited.sebagai kawan aku ikut je flow kau.
kita dah mcm family kan.bila aku nangis kau pujuk.
so aku pun turut rasa apa yg kau rasa.
mmg la dapat org yg suka sama suka.tapi kau pun nk kejar cita cita kau nak jadi chef kan.
kau terima jela mirol.aku sokong je apa family and kau buat.
alahh org ckp tunang je.tp aku faham perasaan kau.kau takut.semua ada.
sabar jela mirol.kitorg support kau dari belakang.

kitorangkan ada."family" kita pun ada.
ada la tu hikmahnya.


p/s:hari ni aku rasa happy.tak tension mcm hari hari lepas.

mirol dan aku time form 5.hodoh gila muka.






No comments:

Post a Comment